Õppe- ja kasvatustegevuse peateemaks 2022/2023 õppeaastal on:
„Lasteaed me mängumaa, mängides siin targaks saan!“.
Õppe- ja kasvatustegevuse peateemast lähtuvad üldeesmärgid:
Laps läbi mänguliste tegevuste:
- õpib ja omandab sotsiaalseid ja enesekohaseid oskusi;
- märkab ja kuulab kaaslast ning sõlmib kokkuleppeid, on koostöövalmis, leiab lahendusi erinevatele olukordadele, keskendub mängule ja järgib mängureegleid;
- omandab, kinnistab ja süvendab teadmisi ja oskusi läbi erinevate tegevuste, olles ise protsessis aktiivne osaleja;
- mängib hääle,- hääliku- ja lugemismänge, loeb liisusalme, läbi mille kujuneb ja areneb lapse häälimis-, kirjutamis- ja lugemisoskus;
- omandab läbi mänguliste tegevuste suuruse- ja asukohamõisted, järgarvud, rühmitamise, orienteerub ajas ja ruumis jne;
- kogeb läbi mängu emotsioone, eduelamust, põnevust, uudishimu ja loovust ning õpib väljendama tundeid sobival viisil;
- arendab läbi mänguliste tegevuste erinevaid meeli ja tajusid (kuulmine, nägemine, kompimine, haistmine, maitsmine) vaadeldes, võrreldes, avastades ja katsetades ning oskab suunata tegevuses olles oma tähelepanu ja mõtlemist;
- mängib, tegutseb ja õpib nii toas kui õues, läbi mille huvitub ning saab uusi teadmisi end ümbritsevast keskkonnast kui tervikust, kasutades loovalt erinevatest materjalidest mängu- ja õppevahendeid;
- õpib tundma nii kaasaegseid kui ka esivanemate loodud rahvuslikke mänge (osavus-, laulu-, ring- ja sõnalisi mänge). Muusika-, laulu- ja rütmimänge mängides oskab kasutada erinevaid pille (rütmi-, kõla- ja kehapilli), tajub rütmi ja avastab erinevaid helisid;
- on aktiivne osaline erinevates liikumismängudes ja –tegevustes, luues ise ja matkides kaaslaste või täiskasvanu loodud erinevaid liikumisviise ja tegelasi;
- kogeb ise eakohaseid töid tehes eduelamust, väärtustades töö protsessi ja tulemust ning erinevaid ameteid;
- saab teadmisi ja kogemusi eesti rahvuskultuurist, läbi mille õpib hoolima ja väärtustama oma perekonda ja kodukohta;
- saab teadmisi tervislikest eluviisidest ja rakendab neid igapäevategevustes.
Õpetaja:
- mängulisi, eakohaseid ja avastamisrõõmu pakkuvaid õppetegevusi planeerides ja läbi viies kasutab mitmekesiseid vahendeid ja materjale ning lõimib erinevaid õppe- ja kasvatustegevuste valdkondi;
- kaasab lapsi aktiivselt õpikeskkonna, mängu ja mänguvahendite loomisprotsessi;
- viib regulaarselt läbi robootika või LEGO klotside tegevusi. Vajadusel eelneb tegevusele koolitus;
- jagab oma tööalaseid eduelamusi ja kogemusi kolleegidega läbi õpiringide, lähtudes õpiringi teemast ja huvist;
- on lapse ja pere toetaja.
Päevakava:
- 7.00-8.30 laste saabumine lasteaeda, individuaalne või grupitöö lastega, õppe- ja loovmängud, vaba tegevus, info lapsevanematega
- 8.30-9.00 hommikusöök
- 9.00-12.00 õppetegevused ja õues viibimine – mängud, vaatlused ja õppetegevused, jalutuskäigud, liikumismängud, vaba tegevus
- 12.15 lõunasöök sõimerühmas
- 12.30 lõunasöök aiarühmas
- 13.00-15.00 puhkeaeg
- 15.00-16.00 eneseteenindamine, vaba tegevus
- 15.45 õhtuoode sõimerühmas
- 16.00 õhtuoode aiarühmas
- 16.15-18.00 huvitegevus, individuaalne ja/või grupitöö lastega, mängud toas ja/või õues, õppe- ja loovmängud, info lapsevanematega, laste kojusaatmine