Türi Lasteaia Kesklinna õppekoht
Kesklinna lasteaed asub Türi südames, kus iga karupere käsutuses on avarad rühmaruumid ja oma õueala ning lasteaia ümbruses palju uudistamisväärset. Majas töötab 11 rühma kuni 183 lapsega.
Kesklinna lasteaed asub Türi südames, kus iga karupere käsutuses on avarad rühmaruumid ja oma õueala ning lasteaia ümbruses palju uudistamisväärset. Majas töötab 11 rühma kuni 183 lapsega.
Projektis "Türi lasteaia loodusõppeprogrammid 2018.-19. õppeaastal"" osaleb kogu lasteaiapere 17 rühmaga. Sõimerühmadel ja nooremadel rühmadel käis külas Polli talu loomaaed, kes tutvustas kitse, poni ja küülikut. Paar rühma tutvuvad alpakadega Wile farmis Poakal. Vanemad rühmad osalevad Huvitava Bioloogia Kooli programmides "Metsloomad", "Põnev putukamaailm", "Talvised linnud" ja "Kevadlilled ja liblikad". Kaks rühma sõidab Puhta vee teemaparki, et uurida putukamaailma ja elu tiigis. Üks rühm suundub Mukri rabasse looduskooslust avastama.
Vahetud kogemused ja elamused õpetavad tundma loodust, loomi ja loodushoidu ning innustavad looduse vastu huvi tundma. Projektitaotluse rahastas Keskkonnainvesteeringute Keskus, millest õppeprogrammidele kulub 1960 eurot ja transpordile 547,68.
Kesklinna õppekoha Mõmmi-Jõmmikute ja Lustikarude rühma lapsed käisid PRIA toetuse kaasabil põneval õppekäigul Kadarbiku Köögivilja OÜ –s, kus tutvusid suurtootmises köögiviljadest valmistatud toodetega. Lapsed said teada, et seal kasvatatakse kolme aedvilja: porgandit, kapsast, peeti ning erinevaid suvekultuure. Lastel oli võimalus näha erinevatel liinidel porgandite sorteerimist, pesu ja pakendamist. Saadi teadmisi, millistes tingimustes hoitakse köögivilju üle talve; millise teekonna läbivad köögiviljad enne, kui võime neid poe müügilettidel kohata. Kohapeal pakuti degusteerimiseks lastele erinevaid smuutisid ja mahlu. Kõik lapsed said kaasa paki beebiporgandeid.
Tervisetöötaja Mariana Väärtnõu eestvedamisel käisid Türi lasteaia koolieelikute rühmad Tallinnas Tervishoiu Muuseumis. Hambatunnis said lapsed lähemalt teadmisi hammaste ehitusest. Olulise tähtsusega keskenduti hammaste harjamisele ja vajalike harjumuste kinnistamisele. Selleks käsitleti aktiivsel ja mängulisel viisil suuhügieeni tervikuna ning uuriti lähemalt hambaid suu osana ja hambapesu rolli suuhügieenis. Lapsed said valmistada erineva lõhna ja maitsega hambapastat.